poniedziałek, 17 lutego 2014

BEZGLUTENOWE CIASTO MIGDAŁOWO- POMARAŃCZOWE.



Dziś będzie krótko i na temat!

Nie jest to blog o gotowaniu, dlatego rzadko dzielę się z Wami przepisami kulinarnymi. Tym razem jednak muszę to zrobić!

Przedstawię Wam dzisiaj ciasto, które od kilku tygodni pozostaje moim hitem.

Jest marcepanowe w smaku, soczyste i delikatnie słodkie, pachnie cytrusami...Po prostu zdrowa pychota!

Oto mój sprawdzony (niejednokrotnie!) przepis na BEZGLUTENOWE CIASTO MIGDAŁOWO- POMARAŃCZOWE!

Składniki:

+ 2 średniej wielkości pomarańcze
+ 250g drobno zmielonych migdałów (lub mąki migdałowej)
+ 150g drobnego cukru
+ 6 jaj
+ czubata łyżeczka proszku do pieczenia


Pomarańcze włożyć do garnka (w całości!) i zalać wodą do ich przykrycia. Gotować (pod przykrywką) na tzw. wolnym ogniu przez 2 godziny. Wyłączyć, odlać wodę i wystudzić. Można to zrobić dzień wcześniej.

Ostudzone pomarańcze zblendować (w całości, ze skórą!), zachowując widoczne kawałki skórek.

Żółtka jaj zmiksować z cukrem.

Białka (z odrobiną soli) ubić na sztywną masę.

Połączyć zblendowane pomarańcze z żółtkami i cukrem oraz migdałami i proszkiem do pieczenia.
Na końcu delikatnie wmieszać ubite białka.

Całość przelać do tortownicy (średnica ok. 20 cm) wyłożonej papierem do pieczenia.

Piec w temperaturze 180ºC przez 40 - 60 minut (w zależności od piekarnika) do tzw. suchego patyczka.

Niech Was nie zmyli pracochłonność gotowania pomarańczy. To się naprawdę "samo dzieje", a efekt jest niezapomniany!

Smacznego!



Pozdrawiam wszystkich łasuchów,

Wasza rozsmakowana ach!

11 komentarzy:

  1. Rewelacyjnie i brzmi i wygląda, muszę przetestować! Tylko to mielenie migdałów mnie przerasta, no chyba, ze już zmielone można kupić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można kupić zmielone. Ja wrzucam po prostu migdały do maszynki a'la młynek do mielenia kawy i wychodzi mąka migdałowa ;)

      Usuń
  2. Pomarańcze uwielbiam, migdały też, a do tego ciasto wygląda na łatwe i przyjemne w wykonaniu. Nic tylko zabierać się do pieczenia :)
    Ja też nie prowadzę kulinarnego bloga, ale lubię sie czasem podzielić pomysłem na coś smacznego, w niedzielę więc i u mnie pojawił się przepis na pyszne, zdrowe i bardzo proste ciasto. Serdecznie zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  3. ale pychotka! kurcze chyba zrobię, bo tak ładnie wygląda! dziś mam wolny wieczór, więc czemu nie! :) dziękuję za przepis:*

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam, uwielbiam babke pomaranczowa, wiec musze sie skusic! I u mnie mało przepisów, a ja jestem uzależniona od pieczenia, trzeba to zmienic!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wypróbuję jutro. Znaczy się wstawiam pomarańcze;-). Dzięki:*

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawe!
    muszę spróbować:))

    OdpowiedzUsuń

Ach jak się cieszę, że tu jesteś! Wielkie dzięki za komentarz ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...